יום שני, 8 בינואר 2018

8 בינואר 2018

"ערוץ הילדים" ממשיך בצניחה חסרת תקדים בעקבות ההסרה מ-"HOT" (בעוד "Kidz" לא מצליח להתרומם), כשמנגד "Disney" נוסק בצורה מדהימה ו-"Nickelodeon" שומר על כוחו. מה היה אתמול?

ההסרה של "ערוץ הילדים" מ-"Yes" ניבאה את תחילת סופו, וההסרה מ-"HOT" ווידאה את מותו. כשמונה ימים לאחר תחילתו של הסוף, כל הדרכים מובילות לרומא - 9% בלבד בממוצע היומי, ולא יותר מ-10% בזמן השיא. הנתונים, יש לציין, אינם מדויקים לחלוטין, זאת בעקבות סירובן של "Partner" ו-"Selkom" לשתף פעולה עם המדרוג. אגב, מכיוון ששתיים אלו מתבססות בעיקר על שירות ה-VOD, סביר להניח כי נתונים אלו ישקפו טוב יותר את המצב, וישנו פלאות את פני הדברים.

בסוף השבוע שעבר, "Galis" החלה את שידוריה בשתי החברות. בעת השידור בערוץ, כך ניתן להעריך, הפרקים היומיים לא עומדים על יותר מ-7% או 8%, אך דווקא בהעלאתם ל-VOD מדובר בהצלחה, בהערכה די גסה של בין 12% ל-14%. גם "הפיג'מות" זוכה להצלחה כבירה, כשניתן לדווח על צפייה עקבית בפרקיה השונים.

אבל גם מנצחים אין בסיפור הזה, שהוא סוף עידן ערוצי הטלוויזיה הייעודים לילדים ונוער בישראל. אם היה נראה כי ההסרה תעזור ל-"Kidz", מתברר כי הוא דווקא לא מצליח להתרומם - 16% בממוצע היומי, נתון כמעט זהה לחלוטין גם לתקופה שלפני ההסרה. אף על פי ההכפלה של קהל הצופים הפוטנציאלי, בעקבות ההוספה ל-"HOT"', לא נראה שינוי. גם "כפולה", שסומנה כמותג ענק, לא מצליחה להביא את הבשורה, ותקועה על 19%. בזמן השיא, 18%.

מנגד, "Disney" ממשיך בנסיקה המטורפת, ממנה הוא נהנה מאז שהפך לחלק מכל ארבע החברות. הממוצע היומי עומד על נתון היסטרי של 19%, עם 24% בזמן השיא. את הפיק קבעה "Star Vs. The Forces Of Evil" עם 27%, ולא רחוק ממנה "Raven's Home" עם 25%. הבחירה בשיבוץ תכניתה בשעות הערב, בין 19:30 ל-21:30, וקביעתו כזמן השיא, ממשיכה להוכיח את עצמה בכל פעם מחדש.

שאר הערוצים, בצורה די מפתיעה, עוד ממשיכים להילחם על משבצת הצהריים. הם, כאמור, משבצים את תכניותיהם בין 14:30 ל-16:30, וקבעו אותו כזמן השיא. אם ובעבר היה מדובר בשעות נהדרות, ודווקא "Disney" הצטייר כטיפש, פני הדברים התהפכו בשנתיים האחרונות. אבל, גם "ערוץ הילדים" וגם "Kidz" ממשיכים להתנגח. ומי לא זז? "Nickelodeon".

עם ממוצע יומי של 17%, ו-22% בזמן השיא, נראה כי דבר אינו משתנה. המותגים החזקים, כידוע, נמצאים ברשות ערוץ זה, והוא יורם אותם ללא שום אבחנה. בבוקר, בצהריים, בערב ובלילה - "Nickelodeon" ממשיך לשמור על כוחו. לא מדובר במהפך מפתיע, כמו של "Disney", אלא בדבר שהיה קיים מאז ומעולם. סביר להניח כי במידה והערוץ יתווסף ל-"Partnet" ו-"Selkom" הוא יזנק אל ממוצע של 20% לפחות ולא פחות מ-25% בזמן השיא. ואז, אם וזה יקרה, תיעשה היסטוריה.


נתראה מחר.